Home  /  Vacatures

Webmaster / social media freak gezocht

Op zoek naar een inspirerende & leuke uitdaging?

Wij zoeken een webmaster / social media freak

Als webmaster houd je actief de website van stichting Make Autism Really Known (MARK) bij.

Je plaatst en bewerkt achtergrondinformatie en foto’s die worden angeleverd door andere vrijwilligers. Je controleert informatie die geplaatst moet worden en draagt ideeën aan voor verbetering. Ook ben je steeds bezig met het aantrekkelijk maken van de site en een goede inzet van social media. Op dit moment hebben we een Facebook-pagina en een twitteraccount.

Wie ben je en wat heb je in huis?

We zoeken iemand die ervaring heeft met het maken en beheren van websites. Je vindt het leuk om mee te denken en hebt een proactieve houding. Je begrijpt wat een site aantrekkelijk maakt voor specifieke doelgroepen en past de site daarop aan. Daarnaast ben je handig in het gebruik van social media. Als je ervaring hebt in het schrijven van teksten of het bedenken van campagnes, is dat een voordeel.

Wat krijg je er voor terug?

We zijn een kleine organisatie met grote ambities in sub-sahara Afrika. Je kan bij ons een belangrijke bijdrage leveren aan de groei van de organisatie en daarmee aan onze projecten in DR Congo en Tanzania die mensen met autisme of een verstandelijke beperking een beter leven willen bieden.

Waarom ben jij belangrijk?

In sub-sahara Afrika zijn mensen met autisme of een verstandelijke beperking vaak dubbel de dupe. Zij hebben te maken met een beperking die hen hindert in hun dagelijks functioneren en leven in een samenleving waarbinnen veel onbegrip voor hen en hun familie is. Hierdoor worden zij nauwelijks gestimuleerd zich te ontwikkelen. Stichting MARK ontplooit activiteiten met het doel de integratie van mensen met autisme of een verstandelijke beperking in de Afrikaanse samenleving te bevorderen en te realiseren. We willen laten zien dat iedereen mogelijkheden en talenten heft. Ieder mens telt! Jij draagt eraan bij dat ons werk bij steeds meer mensen zichtbaar wordt, zodat onze vriendengroep gaat groeien. Dit is hard nodig, we geven permanente ondersteuning aan de zorgboerderij in Tanzania; daarvoor zijn steeds nieuwe fondsen nodig. De ondersteuning via site en social media is hierbij onmisbaar.

Werktijden

Het gaat hier om vrijwilligerswerk. Je kunt dit dus naast je reguliere werkzaamheden of bezigheden uitvoeren. Je kan de meeste werkzaamheden gewoon vanachter je computer uitvoeren. Tekst- en fotomateriaal zal door andere vrijwilligers aangeleverd worden, maar eigen initiatieven worden ook gewaardeerd. Gemiddeld zul je ongeveer zes uur per maand bezig zijn met de werkzaamheden. We nodigen je tenminste eenmaal per jaar uit om bij een vergadering van het bestuur in Nijverdal aan te schuiven.

Hoe nu verder?

Stuur een mail naar roland@stichtingmark.nl. Geef hierin aan waarom je graag als webmaster wilt bijdragen aan het werk van Stichting MARK en vanuit welke ervaring je geschikt bent voor dit vrijwilligerswerk. Je kunt ook bellen: tel. 0655833466. We zullen je eerst uitnodigen voor een oriëntatiegesprek. Als het van beide kanten positief wordt bevonden, kan je direct aan de slag. Deze vacature blijft open staan totdat we een geschikte kandidaat hebben gevonden.